onsdag 19 september 2012

Morgonfunderingar

Ibland blir inte allt som man tänkt sig, men kanske är det så att saker till och med blir bättre?
Även fast det inte känns så....
Mina barns far tänker bege sig till vårt lands stora stad och bo där med sin flickvän så jag ska ha barnen på heltid vilket jag är otroligt tacksam för men ändå så känns det sorgligt.
Han är dock vuxen och får fatta sina egna beslut men det är klart att kontakten med barnen kommer bli lidandes.

Vi bor dock väldigt trångt här i min lilla tvåa och kommer göra det ett tag. Samma sak där att det är barnen som tycker det är jobbigast. Dela rum när den ena stora killen är 16 och den andra lilla killen är 12 är inte populärt men snart kommer den där härliga svartmålade ladan erbjudas mig=).
Det är min dröm.... Och drömmar slår in hela tiden...

Men jag måste ändå lösa det praktiska med att bo trångt, snälla Mija Kinning med crew kan ni inte komma hit till mig och hjälpa mig? Idéer har jag massor men att förverkliga dem är det svåra.

Annars då? Det är ju härliga onsdag idag och vi får en föreläsning  av Annica Bergman som skrivit boken Skyltfönster i skolan idag, jag hoppas på mycket inspiration och tips. Faktiskt så pirrar det redan i magen över att man snart skall få sätta tänderna i sitt första skyltfönster i samarbete med andra duktiga klasskamrater, lovely... Men nervöst också såklart....

Avslutar med en bild på min pimpade ikea-lampa Lampa.. En helt vanlig vit plastlampa som med inspiration från filmen Ogifta par fått ett nytt utseende.. Sladden ser ju t.o.m ut som en textilsladd.




Nu skall kaffet drickas ur och mascaran på och full gas mot Leksand.
Härlig onsdag på er alla..Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar