fredag 22 juni 2012

Gla´ midsommar

Snart så är midsommaraftonen över för detta år. Har lite svårt för aftnar i största allmänhet.
Det ska vara så mysigt och härligt med alla vänner och stora familjer, glada barn och lustiga lekar och mycket skratt... Det är min bild och min verklighet men det ser aldrig ut på detta sätt och jag tror det gör mig en aningens ledsen... Hmm, något jag måste jobba med!!

Idag då, vad har vi gjort? Tränat såklart på morgonen. Crosstrainer och roddmaskin samt lite magövningar och ngn planka på boll, inget utöver det vanliga. Lite less på träningen just nu då jag har svårt att se resultat på kroppen. Våg det har jag ingen så vikten i kilo är fullständigt oviktig men att se resultat efter månader av träning hade peppat en del!! Ngt måste jag göra fel, eventuellt äter jag för mycket... och tränar fel!

Vi hann med en vända vid badet också, inväntade yngsta sonen som börjar sina två veckor hos oss idag. Har två söner som har växelvis boende, dvs två veckor hos oss för att sen bo två veckor hos deras pappa. Nu är det ju inte mer än 150 meter mellan våra lägenheter så det fungerar finfint.
Men äldsta sonen är på Öland och skall vara där tre veckor till och det är lite jobbigt för mammahjärtat kan jag lova! Så när middagen avnjöts på balkongen så åkte den lilla midsommarstången fram som han tillverkade för 8 år sedan. Då var han liksom med lite grann iaf.. Han tycker jag är oerhört töntig när jag lyckats ringa tre gånger på en vecka och undrat om allt går bra. Snart svarar han väl inte...

Finaste stången tillverkad 2004:)

Imorgon blir det nystrykt finblus med tillhörande Grangärdedräkt och firande i Gagnef.
Första gången jag skall ha dräkt så vi får se hur det känns och hur mycket elaka blickar man kan få då jag ej har vita strumbyxor och ej rätt skor utan det blir en improvisation med primeboots och woolisar.

Va tror ni? Kommer de konservativa kasta elaka blickar på mig? Jamen då får de väl göra det då, man måste väl vara öppen för förändringar...

Hoppas ni får en superduperfin och sådär myspysig midsommaraftonskväll, själv så blir det att avnjuta lite jordgubbar med grädde och lira PS3 och Fifa street som inhandlades på Ica´t idag för endast 299:-.
Bra mamma som köper tevespel mitt i fina sommaren.. men då skall tilläggas att sonen sprang 3,9 km idag tillsammans med sambon så då var han ju helt klart värd att få spela lite. Eller hur?

Sen skall det laddas för ännu ett träningpass imorgon bitti... Undrar om det kan bli intervaller på crosstrainern? Ja vi får se..

Ha de gött och kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar