torsdag 21 juni 2012

dalastajl....

Jaha, sådärja... Då har man blogg också! Igen!
Har försökt förr men liksom kommit av mig av olika anledningar, ni vet sånt där som händer i livet. Man separerar, flyttar, försöker få ordning på livet men tänker alldeles för mycket, bryter ihop och kommer igen!
Man flyttar ihop med den som man separerade med, men är fortfarande lika trasig så då går man i terapi.... Hmmm! Ja men nog om det!

Vad skall då denna blogg a´la dalastajl handla om?
Kurbits och tatueringar, folklore och brioleksaker kryddat med en dos träning för att få ihop allt till ett kaos på 62kvm.
Har begåvats med en hjärna som tycks snurra på högvarv mest hela tiden, har inte hittat OFF-knappen ännu. Och därinne trängs massor av idéer som ni kommer få ta del av om ni följer med på min resa eller vad man ska kalla det. Ingen resa i egentlig mening men resor fram och tillbaka blir det mellan Leksand-Falun till hösten då jag skall börja skolan igen. Butikskommunikatör/Visual merchandiser!! Har haft den utbildningen i min hjärna sen 2007 men inte vågat söka ifall jag inte skulle komma in!! Hur j-a dumt är inte det? Att inte våga? Men jag övervann min rädsla och sökte och kom in... Så får vi se vart det bär hän..

Men just idag inväntar vi morgondagen... Midsommarafton! Smaka på den.. Smakar jordgubbar och färskpotatis eller hur? Men vi har inga planer utan tänkte oss iväg för att bada om vädret tillåter och kanske blir det lite grill till kvällen, mums.
Men allra först blir det träning alldeles säkert. Idag blev det 20 min crosstrainer intervall följt av 10 min rodd och sen lite armövningar och några plankor. Jag tränar för att jag har en usel rygg, riktigt usel, har inte tagit hand om den riktigt utan bara kört på så det slutade illa, ni vet sjukskrivning osv.
Och så tränar jag för endorfinernas skull, för jäklar vad skönt det är....

Och sen idag har jag ju knåpat ihop några fina tallrikar.. a´la dalastajl. De ligger på tork för att få köras i ugnen en vända och sen skall det ätas på dem varje dag. Mums... 






Jag hoppas ni får en fin kväll med solen strålande på er...kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar