söndag 24 juni 2012

Dräktig...

Ja, så då har man burit dräkt för första gången, och ingen opponerade sig mot mitt val av strumpor och skor! Trevligt som vanligt att träffa sambons släkt och att vi gjort detta till en tradition att åka till Gagnef och vara med på resning och sen äta riktigt gott efteråt. Efterrätten gräddkolasåsmarängtårta med jordgubbar är kvällens höjdpunkt(dock nöjde jag mig med jordgubbar och grädde i år).


såhär rolig blir man när man är dräktig;)

Träningen igår bestod av sittande cykel 20 min, crosstrainer 10 min, trappmaskin 5 min och lite plankor samt utfallsgång med 7 kg´s hantlar 10x4. Något måste jag gjort rätt då det känns i rumpan idag så Wihoo på mig då jag sällan får träningsvärk!! Och slutsatsen jag drar av det är att jag gör något fel när jag tränar. Aktiverar musklerna fel, fel teknik eller bara kör i bekvämlighetszonen? Skulle så gärna vilja testa crossfit men är så fruktansvärt feg, känner mig så svag och saknar dessutom teknik i allt jag gör (hjärnspöken). Idag var det en vilodag, tror det blev 7 dagar i rad med träning så kroppen behövde lite aktiv sofftid.... Men imorgon kör vi igen!!! På´t bara!!

Den kreativa sidan fick jobba lite igår igen, några fler tallrikar målades och idag brände jag några i ugnen. Hoppas de sitter bra... Kommer gå loss på allt vitt porslin nu hemma och ska även låta sambons syskonbarn Marcus få rita några hade jag tänkt och ge sin syster i födelsedagpresent. Kommer bli grymt bra.



Ny väska syddes häromdagen inspirerad av dalarna såklart, rymmer det nödvändiga och matchar min mobilväska som syddes för några dagar sedan i samma stil. Kul att skapa.

Nu skall det skapas en kvällsmacka i lchf-anda och en kopp te och ladda för lite fotboll, trevlig kväll på er, kram

2 kommentarer:

  1. Den tårtan åt vi också. Hur god som helst! (Men självklart väljer man jordgubbarna om man bara får välja EN sak på tårtan). :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tårtan är grym god, men det hör till saken att förra året delade jag och sambon på en av tårtorna själv så i år tänkte jag att fler kanske ville smaka;)

      Radera