fredag 19 oktober 2012

WOODY... och Holger!


Woody ser till att inget trasslar.

Woody granskar bloggen.

Woody är noga med att släcka ljuset.

Woody hänger med på lektionen.

Woody, hela världen upp&ned.

A´la Dalastajl...


Känner ni igen honom? Woody från Toystory. Ja inte tjejen längst ned för det är ju jag.
Jag har ju en kärlek till leksaker och under Ullaredsresan kom Woody fram ur väskan och busade till det. Jag skrattade så jag grät... Han snusade och rökte och klättrade runt i bussen på sitt stela cowboysätt.
Nu är han fast i min vardag och förgyller den med sina upptåg..... Man måste försöka hålla kvar den sidan hos sig själv, den barnsliga lekfulla sidan.

Veckan annars då? Jo det har vart intressant och lärofyllt. Holger kom in i mitt liv.
Vem är då Holger? Jo, en alldeles underbar snubbe med mycket innanför pannbenet som skall coacha oss i kommunikativt ledarskap. Så ångestladdat för en sådan som mig.
Den mannen såg många sanningar i mig som jag nog försöker gömma eller glömma.
Jag tror jag skulle behöva en hel dag med honom ensam. Han har en hemsida som heter  www.lyftet.se
Där hittar man sköna vibbar.

Måste sluta tänka så mycket. Skjuta mer från höften. Men herregud jag vet ju inte alls vem jag är, eller vet jag det? Att utveckla sig själv är nog bland det roligaste som finns. Och jobbigaste.
Hur fungerar jag i grupper, vad tar jag för roll? Är jag en teamplayer?

Vi delades in i grupper/team på 5 personer och det är sen mitt team som skall jobba fram mot ett mål med ett tema. Och (trumvirvel) temat är Sustainable Fashion, an industry R-evolution ...... 
Så bra tema och så rätt. Hållbarhet. Konsumtion. Miljö. Återvinning.Varaktighet.

Absolut, jag handlar mestadels ekologisk mat men sen har vi shoppingen. 

Fina saker som man bara vill ha. Som ropar ens namn. Kom och köp mig Linda!!!
Vi(jag) bara handlar och handlar. Säger att vi är medvetna och sen shoppar vi loss på billiga kopior från Asien. Spenderar fast vi inte behöver för vi har ju faktiskt allt vi behöver här och nu. För just nu behöver jag inget annat. Just i denna sekund

Målet är alltså att den 22 november i en fixad monter av oss sjävla, presentera vår produkt inom det angivna temat. Det kommer att vara stort vernissage med massa människor samt media.

Och det skall sedan betygsättas enligt kriterier såsom nyskapande, hantverksskicklighet osv.

Känn ingen prestationsångest alls.............  Gå ut och ha kul nu Linda... Släpp loss!!! Älska Livet!


Namaste





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar