tisdag 16 oktober 2012

Fullt ös... Ullared

Polarn&Pyret på Köpcentra A6
Lodge Living på Kungsmässan

Lodge Living på A6- bild lånad från deras Facebook
Oj, så mycket att summera. 
Så mycket intryck att smälta och härliga människor och shopping.
Vi i min klass har vart på studieresa till Ge-Kås i Ullared. Wow kan man säga om det!!!
Men vi tar det från början;
Onsdag morgon 08.45 avfärd i Borlänge för ett första stopp på köpcentrat A6. 
Väl där skulle vi besöka två butiker som vi på förhand valt ut och tänka på kundvarv, exponering, personal, heta ytor, ordning&reda, skyltning osv. Hjärnan gick på högvarv. De två butiker jag hade valt var Village samt Naturkompaniet och man kan säga att det blev inte höga poäng.
Bästa butiken på A6 var enligt mig var Polarn&Pyret. Bra härlig känsla men skön interiör och trevlig personal.

Bussresan fortsatte sedan och kl 18.30 anlände vi till Ge-kås stugby och blev inkvarterade i en härlig liten blå stuga och jakten på mat började.
Kvällen tillbringades med tre av mina klasskamrater ätandes grillad kyckling, sallad och massor av skratt för att sedan torsdag morgon kliva upp i ottan. Vi trodde ju naturligtvis att det öppnade 07.00!!!!!!!!!! 
Dock kan man säga att där hade vi brutalfel. Vi var först i kön när vi kom... 08.00 öppnade de...
1 timme stod vi i princip ensamma och tjoade och tjimmade, men kul var det och man skulle kunna säga att det var mitt OS-guld. Jag var först in på ULLARED... Först!!!! Fattar ni?

Vi hann med en rundgång och kl 09.00 var det samling med resten av klassen för en föreläsning om Ge-Kås med historien bakom, hur det sköts, antal besökare, omsättning osv och allt detta berättades på ett bra sätt av en härlig spontan tjej som jag tyvärr glömt namnet på.

Sen fortsatte shoppingen som tillslut landade på att fylla en hel kundkorg!!!! HaHa.. Vilken storshopping, en hel kundkorg... Bra gjort av mig.

Middag till kvällen inbringades på Ästad Gård, härligt rustikt ställe med bra mat och det slank ned något glas vin i strupen. Och som vanligt med härliga människor runtomkring mig så skrattades det till tårarna kom.

Fredag morgon bar det iväg hemåt med ett första stopp på Kungsmässan och en föreläsning av deras centrumledare.... OJ OJ OJ... Vilket härligt köpcentra och sådan bra feeling. 
Lodge Living blev en favorit där och inte bara av mig utan för många av oss. En butik som jag mycket väl kunna tänka mig att spendera några kronor i.

Sammanfattningsvis så var det en galet bra resa med så mycket skratt och en hjärna som arbetade på högvarv. Så mycket man har att lära inom butikskommunikation, skyltning/exponering osv. 
Men så INSPIRERANDE...  Och är så tacksam över att få vara med om detta. TACK...

NAMASTE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar