tisdag 26 juni 2012

Tisdagsträning och löpartankar..

Uppdate från igår- promenad- CHECK!!!
Bra jobbat av mig, en promenad på 45 min blev det tillslut. Provade jogga lite lätt men alltså det måste vara något fel på mig. JAG VILL OCKSÅ TYCKA DET ÄR ROLIGT ATT SPRINGA!!! Sitter allt i huvudet? Det känns som nederdelen av min kropp är stöpt i betong, som en oformlig tung massa som det ej går att röra på. Hur gör man för att känna löparglädje? Känna den fria känslan av att kroppen går som ett välsmort maskineri.... Som Tamahumara indianerna i Mexico som kan springa mil efter mil... Läser blogg efter blogg med inspirerande starka tjejer som bara springer och springer och fullkomligt sprudlar av energi. Den svenska avundsjukan och bitterheten gror i mig, jag vill ju också. Men kanske är det så att jag är lite lat? Eller formad för kulstötning som min idrottslärare talade om för mig under gymnasietiden... Visste inte om jag skulle ta det som en komplimang eller förolämpning....


mina fina vibram
Som sagt är ju min rygg inte den bästa och jag gör mitt bästa för att få tillbaka styrka och balans i min kropp! Har bl.a inhandlat ett par Vibram Fivefingers modell Bikila från addnature.com som jag använt på gymmet i tre veckor nu för att få en bättre kontakt och aktivera fler muskler när jag tränar och de fungerar finfint!! Har dock bara korta löpturer på några hundra meter för att känna känslan av att springa på framfoten. Och något måste jag ha gjort rätt då min terapeut undrade vad jag gjort med min kropp då han tyckte jag utvecklat en mycket bättre balans i mitt bäcken/höfter.. GOOD WORK!!


Idag blev det uppvärmning cykel, intervaller på crosstrainern, lite trappmaskin och balansövningar på boll och plankor... Allt som vanligt alltså, tryggt och skönt men HALLÅ!!! Jag måste våga göra andra saker. Skärpning!! Imorgon kanske jag vågar =)


Idag har jag sökt CSN, gillar inte sådant där.. Skriva, söka, räkna osv.. Lika lite som att betala de roliga räkningarna som man egentligen ska vara tacksam över att man får betala. Man bidrar till samhällsuppbyggnaden och ser till att pengarna flödar!! Positiva tankar... 
Sen tänkte jag försöka söka något stipendium av något slag, har aldrig gjort det men kanske kan man få något bidrag till hösten. Blir ju en del kostnader och ingen större inkomst... Men det löser sig=) 
Låt "caschen" komma till mig bara.


Nu skall det lagas pizza i vårt hem. LCHF pizza såklart!! Brukar bli två plåtar ungefär..


200 g riven ost
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
4 msk fiberhusk
Lite salt
Vispa ägg, grädde och fiberhusk med elvisp, blanda ner osten. Låt stå ca 5 minuter. Fördela smeten på två plåtar. Grädda i ugn ca 15 minuter i 175g.
Ös sedan på med valfritt pålägg och grädda i 250 g tills osten smält och allt fått fin färg!  
MUMSFILIBABBA.... 

2 kommentarer:

  1. Nu har jag inte följt din blogg, så jag vet inte hur länge du har försöktt köra löpning. Men det tar tid. Det tog nog nästan 9-10 mån för mig innan jag LÄNGTADE ut. Innan var det bara ett krav jag hade på själv, för att få in rutinen.

    Sen kan motivationen dippa fortfarande. Allt går upp och ner, men den brukar komma tillbaka.

    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran=) Det är bara att fortsätta nöta så kanske jag knäcker det. Men det är ju inte så kul när man efter 500 m känner att man vill kasta upp maginnehållet och ge upp... Tålamod har jag ont om... Skall fortsätta inspireras av er som lyckas=)

    SvaraRadera