onsdag 17 april 2013

köksvägg i ny tappning




Ja vårt kök är inte stort men det går att förändra med små medel så som en ny tapet.
Innan var ju väggen svart vilket jag gillade men den stal så mycket ljus.
Jag märker att jag mer och mer plockar bort saker, längtar efter yta och rymd.
Vill bort med allt småplock och vill ha det enkelt. Svårigheterna är att kombinera det med 62kvm och 4 personer. Eller man får se det som en utmaning.
Nu väntar vardagsrummet/sovrummet på en makeover också i form av vit färg. Bara att börja spackla!!

Skolan glider framåt och vi är inne på LIA-period 2 nu och jag har fått äran att tillbringa mina 5 veckor på Norrgården i Falun www.norrgardeninredning.se .
Nu är alla kurser klara för detta första läsår och vi avslutade med en tenta i marknadsföring i torsdags.
Så nu har vi kört igenom projektledning, ledarskap samt marknadsföring. Detta varvat med butikskommunikation, exponering, engelska, skiss och färglära.
Detta första läsår har det alltså hunnits med mycket och tokstressigt har det varit emellanåt men vad glad jag är att jag vågade söka. Jag har utvecklats och försöker ta till mig av det positiva man får i feedback.
Och såklart finns det fortfarande saker jag behöver aktivt jobba med. Mina starka sidor är även mina svaga sidor.

En annan av mina svaga sidor är min brist på träningsmotivation. Den är som bortblåst och min kropp degar ihop sig sakta men säkert. Jag vet att min rygg behöver träning för att hålla ihop och hålla smärtan borta men det har vart svårt att prioritera den tiden. Skall försöka mig på en nytändning på något sätt. Celluliterna har tagit över mina ben och rumpa och det blir långbyxor hela sommaren som det känns nu... Som det verkar nu är ju inte det något problem då värmen inte verkar komma..

Nu alla finingar önskar jag er en trevlig onsdag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar