söndag 24 mars 2013

sköna söndag?

Söndag hos oss innebär som nästan varje helg innebandy.. Men snart är den säsongen över och fotbollen tar över.. Alltid finns det något att göra.

En del av min personlighet är att jag aldrig kan ligga kvar och dra mig i sängen. Det kryper i kroppen av att inte ha något att sysselsätta mig med även fast vila är det jag mest av allt skulle behöva göra.. Tröttheten och mörkret har krupit över mig. Kombinationen av barn, relationer, prestationsångest och studier har tagit ut sin rätt. Jag har vart där förr, där nere där luften inte går att andas och tårarna flödar i en aldrig sinande ström... Jag vill inte vara här igen!!!!!
Men jag tar tag i det också och försöker finna lufthål att hämta syre i, finna energin att orka lite till.
Projekten är många och man räcker inte riktigt till överallt där man vill vara..
Jag måste värdera min tid och mig själv bättre.

Och idag försöker jag bara ha en skön söndag...
Förutom att titta på redovisningen till marknadsföringen, kanske stryka lite till skolstylingen, ha ångest över examensfesten där jag känner att jag inte har energi till att engagera mig- vilket skapar än mer känsla av att inte räcka till... Sen var det ett kommande prov, möte med äldsta sonens rektor, tandläkarbesök för yngsta sonen och den grafiska grunden som jag helt försöker förtränga...
GAAAAHHHHH

2 kommentarer: