söndag 20 januari 2013

Funderingar

Imorgon smäller det.

5 veckor på Stadium, första LIA:n. Scary.
Mycket snurrar i huvudet och samtidigt som det finns en förväntan så finns det en nervositet.
En nervositet som tenderar att vara lite åt det negativa hållet. Ni vet, tänk om jag inte presterar....
Att prestera har för mig alltid vart viktig. Att vara duktig. Att leva upp till förväntningarna.
Men jag är ju där för att lära, hur ska jag då kunna vara fullärd?
Jag hoppas dessa 5 veckor skall vara utvecklande, att jag skall få en djupare insyn av hur en butik fungerar. Till LIA:n har vi även fått uppgifter att lösa och skriva dagbok. Tänkte skriva min dagbok här på bloggen så ni får följa mina 5 veckor.

Varför valde jag Stadium?
Har ett sportintresse, gillar stadium, nära hemmet. Kändes som en bra start då jag ej har mycket butikserfarenhet förutom att jag är en jävel på att shoppa!!

Vart vill jag med min utbildning som Visual Merchandiser?
Att få skapa, tänka, flytta på saker för att få harmoni. Komma på lösningar.
Lösningar som kanske är lite oväntade. Att få överraska kunden/gästen/betraktaren. Bjuda på en känsla. En känsla som kan inspirera.....



Bilder från Ikea

IKEA kanske? Ja min nästa LIA skulle jag gärna göra på IKEA för att få den erfarenheten av hur det är att jobba där. Vi har ju även så ofantligt många duktiga stylister i detta avlånga land som sitter inne med så mycket erfarenhet. Att få hänga runt med någon av dem och suga i sig kunskap lockar också.
Lotta Agaton är en stor inspirationskälla som dessutom har sin egna butik.



Bilder Pia Ulin
Ja nog finns det gott om vägar att gå för att nå målet. Gäller bara att definiera vad målet är.

Härlig söndag på er därute
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar