fredag 6 juli 2012

Tjingeling...

Tjing på er alla! Härliga fredag började med grymma 45 min i skönt tempo på crosstrainern.
Häpnade över mig själv då jag t.om lyckades producera svett ovanpå händerna!!! Då ska ni veta att jag är tjejen som typ aldrig svettas=) Sen blev det några obligatoriska plankor på det och 500 m simning. Bra fredagsträning!!

Idag har vi njutit av att ha våran storebror tillbaka, vi körde en fika vid bagarstugan. Eller barnen fikade och vi var duktiga.. Om man nu ska kalla det duktigt? Är ett medvetet val att inte mata kroppen med saker den inte mår bra av. Och vi pratar ganska mycket om kosten hemma hos oss, dock får barnen äta som de är vana. Och glassen som lillebror åt idag med smaker av kokos, banan/choklad och saltlaktits så riktigt gott ut.

surig storebror över att behöva fotas

mmmmm, glass










Kvällen avrundades med grillning tillsammans med bästa sambosyster och familj. Är galet tacksam för kontakten med dem, kärlek i massor. Jag och lillebror körde kicktävling med fotboll och han blev ägd av sin mamma.. det ni!! Takterna sitter i fortfarande fast man slutade spela vid 15 års ålder.

Nu sitter vi i soffan och kikar Diamond Legaue på tv:n( eller småkikar mellan tv och dator). Jag gillar verkligen att titta friidrott och ser fram mot OS i London. Gjorde en snabb karriär inom friidrotten när jag var typ 10-12 år. Men var typ sämst. Är duktigt långsam och ljög (jag skäms) ihop till en bra tid på 60 meter för att få vara med och springa stafetter på friidrottstävlingar vi hade mellan våra skolor i närheten. En gren var jag dock bra på- kast med liten boll. Där var jag grym på att dra iväg bollen=) och slog nästan killarna i antal meter. Men tyvärr platsar ju inte den grenen i OS;)

Men apropå ingenting, har ni hört låten "flytta på dig" med Alina Devecerski? Grymt skön enligt mig men ingen annan i min familj delar den åsikten med mig... Men jag skakar loss iallafall=) Vad gör man inte för att skämma ut sina barn...

 Ha en härlig fredagskväll därute i världen, kram på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar